ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Σεπτέμβριος 2019. Συμπληρώθηκαν είκοσι συναπτά έτη από τη μέρα που αποφασίσαμε να σχολιάζουμε σε καθημερινή βάση τον κοινωνικό και πολιτικό μας βίο. Αυτός ο κύκλος έκλεισε. Δείτε εδώ το αποχαιρετιστήριο κείμενο.

Πάμε για άλλα; Ποιος ξέρει;

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019

191212 ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ


12-12-2019
Γνωρίζω πολλούς εκπαιδευτικούς που παρακολουθούν μετά μανίας τα «τηλεπαιχνίδια» με μοντέλα ή μαγείρους… υπό δοκιμήν.
Φαντάζομαι, λοιπόν, ένα αντίστοιχο «παιχνίδι» όπου έμπειροι και εγνωσμένης (αλλά όχι απαραίτητα) αξίας εκπαιδευτικοί θα «δοκιμάζουν» υποψήφιους για το «λειτούργημα», απορρίπτοντας όσους δεν τα καταφέρνουν στις δοκιμασίες.
Θα είχε, λέτε, αντίστοιχη θεαματικότητα στους εκπαιδευτικούς κύκλους;

9-12-2019
Κάποιοι φίλοι σταμάτησαν να έρχονται μαζί μας έξω, επειδή δεν μπορούν να καπνίζουν όσο και όπου θέλουν. Δικαίωμά τους. Δεν τους κόβει όμως ότι, όταν μας το λένε καμαρωτοί κατάμουτρα, είναι σαν να μας χαρακτηρίζουν μεγάλα κορόιδα που τόσα χρόνια υπομέναμε τον καπνό τους για χάρη της παρέας;
(Μήπως έπρεπε το «φίλοι» να το βάλω σε εισαγωγικά;)

8-12-2019
Καταδικάζουμε τη βία «απ’ όπου κι αν προέρχεται».
Τι γίνεται όμως όταν δυο άνθρωποι (ή δυο ομάδες ανθρώπων π.χ. «φίλαθλοι») αποφασίζουν οι ίδιοι, εντελώς συνειδητά, να λύσουν τις διαφορές τους με τη βία; Μας πέφτει λόγος ποιος θα σπάσει το κεφάλι του αλλουνού;
Και τι γίνεται όταν ο ένας από τους δυο επιλέγει τη βία ως τον τρόπο να επιβάλει τη γνώμη του, ή, αν πρόκειται για ομάδα, να «παρέμβει» στην κοινωνία; Έτσι και τις φάει, τον συμπονούμε;
Ναι, ξέρω ότι οι αστυνομικοί είναι επαγγελματίες και οι αντιδράσεις τους πρέπει να κινούνται στο πλαίσιο του νόμου, όμως δείτε το λίγο και σαν τον παλιό πετροπόλεμο που τον ξεκινούσε η μια γειτονιά με την πιθανότητα πάντα να ανοίξει και κάποιο δικό τους κεφάλι.
(Παρεμπιπτόντως, ρωτήσατε κανέναν «αναρχικό» αν θέλει να τον υπερασπίζεστε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και όταν τρώει ξύλο από τους «μπάτσους».)
Και:
Αυτό που λέω είναι αρκετά σαφές:
α. Εμείς οι πολίτες έχουμε κάθε δικαίωμα να απαιτούμε από την αστυνομία να φέρεται –σε κάθε περίσταση- επαγγελματικά, άρα και να διαμαρτυρόμαστε όταν δεν το κάνει.
β. Εκείνος που ασκεί βία «κατά του κράτους», βλέπε ΚΑΙ αθώων πολιτών, δεν το έχει αυτό το δικαίωμα, διότι τότε είναι απλώς τζάμπα μάγκας («εγώ θα σου πετάω πέτρες και εσύ θα ανταποδίδεις ροδοπέταλα»).
γ. Εγώ, αν ήμουν «αναρχικός», θα αισθανόμουν πολύ άσχημα, αν οι πολίτες-θεατές με υπερασπίζονταν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα ήθελα να το κάνουν κατεβαίνοντας στον δρόμο.

5-12-2019
Αδυνατώ να κατανοήσω πολλά κείμενα αδυναμίας κατανόησης κειμένου από 15χρονους.
Και δεν είμαι 15χρονος.

4-12-2019
Μου μιλούσε δέκα λεπτά στο τηλέφωνο για να με πείσει να πάω από τα 12 € που πληρώνω τώρα (και μου περισσεύουν κάτι εκατοντάδες λεπτά κάθε μήνα) στα 17, 50 €.
Αφού αρνήθηκα όσο πιο ευγενικά μπορούσα, στο τέλος μου λέει: "Δηλαδή δεν θέλετε την ΕΚΠΤΩΣΗ!"
Τότε της το έκλεισα.

1-12-2019
Διαφωνώ με την απόφαση των τριών καλαθοσφαιριστών του Ολυμπιακού να μην παίξουν στην Εθνική για λόγους (προφάσεις) που εκείνοι γνωρίζουν.
Βρέθηκα σε μια παρέα πέντε ανθρώπων, οι οποίοι μιλούσαν όλοι με τα χειρότερα λόγια για τους παίκτες. Τα παιδιά των δύο από αυτούς δεν υπηρέτησαν στον στρατό για λόγους (προφάσεις) που κανείς δεν γνωρίζει.

25-11-2019
Έχω μια απορία: Αυτούς τους «διοικητές», τους λένε ρίξε μια αίτηση και θα σε κάνουμε, ή από μόνοι τους παίρνουν την πρωτοβουλία να… θέσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στην υπηρεσία της κοινωνίας;

10-11-2019
Μερικοί πόσταραν τη διεύθυνση του ΕΣΡ για να κάνουμε καταγγελίες εναντίον του (κατάπτυστου) Λιάγκα –παρεμπιπτόντως δεν τον έχω παρακολουθήσει ποτέ.
Δεν φαντάζομαι να είναι οι ίδιοι που θεωρούν κάρφωμα την καταγγελία τού άλλου που καπνίζει στο εστιατόριο όπου τρως με το παιδί σου (και σε ειρωνεύεται, όταν του κάνεις παρατήρηση).

7-11-2019
Σκέψεις κατά τη σημερινή Γενική Συνέλευση των δασκάλων της Δράμας:
Κάποτε, μας έφταιγε το ότι δεν διαθέταμε σύγχρονα εποπτικά μέσα – γέμισαν οι τάξεις μας υπολογιστές και βιντεοπροβολείς.
Έπειτα, μας φαινόταν υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα – έπεσε κι αυτός τόσο που, σε κάποιες περιπτώσεις, ντρεπόμαστε να τον ομολογήσουμε.
Παραπονιόμασταν ότι δεν έχουμε τις γνώσεις να διδάξουμε εξειδικευμένα αντικείμενα – ήρθαν στα σχολεία οι ειδικότητες.
Είχαμε «προβλήματα» με/(τους) μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες – ήρθαν και οι Παράλληλες Στηρίξεις.
Θεωρούσαμε πολλές τις ώρες διδασκαλίας – μειώθηκαν κι αυτές.
Τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία εκσυγχρονίστηκαν, οι Σχολικοί Σύμβουλοι κρατήθηκαν έξω από τις αίθουσες, η αξιολόγηση «πάγωσε», ακόμη και η συλλογική…
Τι έχουν (πλέον) τα έρμα και ψοφάνε;
Στο μεταξύ, οι περισσότεροι συνδικαλιστές μιλάνε για… «το Σχολείο που θέλουμε».
Θεωρείται, φαντάζομαι, αυτονόητο ότι το Σχολείο αυτό πρέπει να λειτουργεί προς όφελος του μαθητή. Ας αναλογιστούμε, λοιπόν, με το χέρι στην καρδιά, τι γίνεται στα εκπαιδευτικά μας πράγματα με γνώμονα το όφελος του μαθητή:
Οι διορισμοί των εκπαιδευτικών (όταν γινόταν τέτοιοι); Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις τους; Οι τοποθετήσεις τους στα Σχολεία; Η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων; Τα ωρολόγια προγράμματα; Οι αναθέσεις ενισχυτικής και γραμματειακής υποστήριξης; Οι αναπληρώσεις των απόντων; Οι διδακτικές επισκέψεις; Οι σχολικές γιορτές; Τι; (Για να μην μιλήσουμε για τις απεργιακές κινητοποιήσεις και τις συνδικαλιστικές «αργίες».)
Στις περισσότερες των περιπτώσεων –ποτέ δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι (αντίφαση;)- τα παραπάνω λειτουργούν πρωτίστως με γνώμονα τη βολή των δασκάλων.
Μήπως είναι ΚΑΙ αυτό μια παράμετρος για την απογοήτευση που εισπράττουμε όλοι μας από την εικόνα του Σχολείου και της Εκπαίδευσης γενικότερα;

29-9-2019
Βαρουφάκης (ακόμη και τώρα): «Δεν είχαμε καμία ζημιά από το 2015. Τα capital controls τα επέβαλλε η ΕΚΤ για να μας πνίξει και να δεχθούμε το μνημόνιο».
Η εξελικτική ψυχολογία μάς λέει πως χαρακτηριστικό των ανηλίκων (στο δωμάτιο αλλά και αλλού) είναι ότι μπερδεύουν το αίτιο με το αποτέλεσμα ("έχει σύννεφα επειδή βρέχει").

26-9-2019
Η γιαγιά Ευδοκία μάς άφησε την ευχή της και έφυγε για τον Παράδεισο.
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα τελεστεί σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου, στις 17:00, στον Ιερό Μητροπολιτικό ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Δράμας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: