ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Σεπτέμβριος 2019. Συμπληρώθηκαν είκοσι συναπτά έτη από τη μέρα που αποφασίσαμε να σχολιάζουμε σε καθημερινή βάση τον κοινωνικό και πολιτικό μας βίο. Αυτός ο κύκλος έκλεισε. Δείτε εδώ το αποχαιρετιστήριο κείμενο.

Πάμε για άλλα; Ποιος ξέρει;

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

130523 ΕΓΩΠΑΘΗΤΙΚΟ


Το ένα πουλάκι:
Νταν… νταν… νταν…

Δεν ακούτε; Είναι οι καμπάνες που χτυπούν πένθιμα στη μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιάλειας.
Όχι, μη στενοχωριέστε, δεν πέθανε κανείς. Πρόκειται για ένδειξη διαμαρτυρίας της μητρόπολης στο προς συζήτηση νομοσχέδιο για την ξενοφοβία και τον ρατσισμό.

Έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται ο επίσκοπος κ. Αμβρόσιος και οι κληρικοί της μητρόπολής του; Τι είναι αυτό που τους ενοχλεί στο εν λόγω νομοσχέδιο και αποφάσισαν να στείλουν στη βουλή επιτροπή πολλών κληρικών για να επιδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας;

Ας δούμε πρώτα τι λέει το ψήφισμά τους:
«Οι Πολιτικοί μας Ταγοί, χωρίς αιδώ, μας φοράνε χειροπέδες και φίμωτρα, βάζουν στο γύψο τα πανανθρώπινα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως είναι το δικαίωμα της ελευθερίας εκφράσεως της Γνώμης μας και ουδείς φαίνεται να το αντιλαμβάνεται».

Δεν μπορεί, κατά πώς τα λένε δίκιο θα έχουν, σκέφτηκα, όπως ο Λογοθετίδης για τη Λολίτα την… «Πρεσβείος», στη Σάντα Τσικίτα.
Μετά έψαξα και βρήκα στο διαδίκτυο, στον ιστότοπο με τον εύγλωττο και αποκαλυπτικό τίτλο «Ρομφαία», ένα κείμενο του μητροπολίτη κ. Αμβρόσιου για το θέμα και το διάβασα με προσοχή. Ορισμένα αποσπάσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Σας διαβάζω:

«Έχουμε την γνώμη ότι απ’ εδώ και πέρα ό,τι στραβό κι’ αν συμβαίνει ολόγυρά μας, θα είναι υπό την προστασία του Νόμου, αφού δηλ. εμείς δεν θα μπορούμε να εκφράσουμε την γνώμη μας δημοσίως».
Στη συνέχεια ο Ιεράρχης γίνεται πιο συγκεκριμένος μιλώντας επακριβώς για τα δεινά που θα επιφέρει ο νόμος:

Ο Γυμνισμός θα είναι ελεύθερος!
Η Ομοφυλοφιλία, η πορνεία και κάθε είδους διαστροφή θα κυριαρχήσουν ολόγυρά μας ανεμποδίστως, παρασύροντας τους νέους μας στην ηθική πτώση και την εξαθλίωση!
Οι έμποροι ναρκωτικών και τα «βαποράκια» τους θα κινούνται ελεύθερα!
Κανείς μα κανείς δεν θα μπορεί να αρθρώσει ένα λόγο εναντίον τους, μόνο και μόνο επειδή θα χαρακτηρίζεται «ρατσιστής!»

Συμπέρασμα πρώτο: Όλα τα παραπάνω δεινά είναι σήμερα περιορισμένα ή υπό εξαφάνιση, επειδή μπορούμε να μιλούμε και να γράφουμε (εμείς, αλλά κυρίως οι κληρικοί μας) εναντίον τους.
Μόλις όμως τεθεί σε ισχύ ο νέος νόμος και μας φιμώσει, τότε γυμνιστές, ομοφυλόφιλοι, πόρνες και βαποράκια θα κάνουν πάρτι!

Το άλλο πουλάκι:
Πώς θα γίνει αυτό, ακριβώς;

Ας δούμε τι λέει αυτός ο περίφημος νόμος:
«Όποιος από πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου ή μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, προκαλεί ή διεγείρει, σε βιαιοπραγίες ή εχθροπάθεια κατά ομάδας ή προσώπου, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό ή κατά πραγμάτων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα, κατά τρόπο που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη τιμωρείται με…»

Ξαναγυρίζουμε στο κείμενο του μητροπολίτη κ. Αμβρόσιου:
«Το μέτρο αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για την Εκκλησία! Μεταξύ άλλων θα φιμώνουν και τον ιερό άμβωνα! Μια πιο προσεκτική ανάγνωση μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι
Απαγορεύεται στον Επίσκοπο να διδάσκει τους πιστούς του!
Απαγορεύεται στον ιεροκήρυκα να αναπτύσσει τον Ευαγγελικό Νόμο!
Απαγορεύεται στον Εφημέριο να ενημερώνει τους ενορίτες που για τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα της εποχής, για τις αιρέσεις κλπ. και να εφιστά την προσοχή τους. Εάν π.χ. τολμήσει να κηρύξει κατά των Χιλιαστών θα συλλαμβάνεται!»

Συμπέρασμα δεύτερο: (αν προσπεράσουμε το γεγονός ότι ο επίσκοπος βάζει στο τέλος κάθε φράσης του θαυμαστικό):
Η διδασκαλία εντός του ναού, από τον Επίσκοπο, τον ιεροκήρυκα ή τον εφημέριο παροτρύνει ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος, άρα, σύμφωνα με τον νέο νόμο θα οδηγεί στη σύλληψη των ομιλητών.

Εγώ αυτό κατάλαβα. Εσείς καταλάβατε κάτι διαφορετικό;

Και ένα τρίτο πουλάκι:
Ας αφήσουμε τον επίσκοπο.

Αντιστεκόμαστε στο πειρασμό να του απαντήσουμε («παρακαλούμε όποιον γνωρίζει λίγα ελληνικά να μας εξηγήσει […] τι ακριβώς σημαίνει ο όρος εθνοτική και σε τι διαφέρει από την εθνική καταγωγή ενός προσώπου»), αυτό μπορεί να το κάνει μόνος του ανοίγοντας ένα λεξικό.

Θέλουμε να σταθούμε σε μια άλλη λέξη στο νομικό κείμενο. Τη λέξη «εχθροπάθεια» (την οποία ο επίσκοπος στη μεταγραφή του κειμένου μετέφερε ως «μίσος»), που δεν τη βρήκαμε σε κάποιο από τα γνωστά λεξικά, δηλαδή του Μπαμπινιώτη.

Προκαλώ ή διεγείρω σε βιαιοπραγίες (αυτό το καταλαβαίνουμε) ή εχθροπάθεια. Δηλαδή;
Το λεξικό Τριανταφυλλίδη λέει ότι η λέξη είναι σπάνια και σημαίνει το πάθος εναντίον του εχθρού. Όμως και πάλι δεν βγαίνει νόημα στο κείμενο.

Σε προηγούμενο νομοσχέδιο, του Καστανίδη, αντιγραφή του οποίου αποτελεί το σημερινό του Ρουπακιώτη, διευκρινίζεται ο όρος ως εξής:
«ο όρος εχθροπάθεια θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος τόσο στην καλλιέργεια όσο και την εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας».

Τι τα θέλουν όλα αυτά τα νομοσχέδια που μας μπερδεύουν με τους νεολογισμούς τους; Και, εν πάσει περιπτώσει, αφού το φέρνουν που το φέρνουν, γιατί δεν λένε απλώς «απαγορεύουμε στα μέλη και τους φίλους της Χρυσής Αυγής να γράφουν ή να μιλούν δημοσίως» και να τελειώνουμε, παρά μας μπερδεύουν με ένα σωρό φιοριτούρες και συγχύζουν και τους ιεράρχες μας;
Μη βιαιοπραγείτε!


Δεν υπάρχουν σχόλια: