ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Σεπτέμβριος 2019. Συμπληρώθηκαν είκοσι συναπτά έτη από τη μέρα που αποφασίσαμε να σχολιάζουμε σε καθημερινή βάση τον κοινωνικό και πολιτικό μας βίο. Αυτός ο κύκλος έκλεισε. Δείτε εδώ το αποχαιρετιστήριο κείμενο.

Πάμε για άλλα; Ποιος ξέρει;

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

120124 ΤΕΛΗ-ΚΟ

Το ένα πουλάκι:
Μια φανταστική εικόνα!

Όχι με την έννοια που λέμε «φανταστικός ο μουσακάς, κυρία Μαρία μου, αλλά με την κυριολεκτική, ότι δηλαδή πρέπει την εικόνα αυτή να την σχηματίσουμε με τη φαντασία μας.

Ξεκινάμε από την πλατεία της Δράμας και πηγαίνουμε στο Δοξάτο. Σε όλη τη διαδρομή βλέπουμε από το αντίθετο ρεύμα μια ουρά αυτοκινήτων που κινούνται αργά, το ένα πίσω από το άλλο, και κατευθύνονται προς την πόλη.

Τι θα σκεφτούμε; Τι εντύπωση θα μας προξενήσει αυτό το ατέλειωτο μποτιλιάρισμα που εκτείνεται σε μια απόσταση πάνω από δώδεκα χιλιόμετρα;
(Μας παρακολουθούν και φίλοι από μακριά, που ίσως να μη γνωρίζουν πού ακριβώς βρίσκεται το μαρτυρικό Δοξάτο).

Λοιπόν, αυτά τα αυτοκίνητα, αυτά τα χιλιάδες αυτοκίνητα, δεν υπάρχουν.
«Φυσικά και δεν υπάρχουν», θα μου πει κάποιος. «Αφού η εικόνα είναι φανταστική».

Δεν εννοώ, αυτό, ούτε θέλω να σας μπερδέψω με φιλοσοφικά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο αυτό που υπάρχει στη φαντασία μας υπάρχει και στην πραγματικότητα.

Εννοώ κάτι πολύ πιο πρακτικό.
Τόσα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία για το 2012.
Από τόσα αυτοκίνητα έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας, δηλαδή δεν πληρώθηκαν τα τέλη, επομένως δεν θα τα βλέπουμε στους δρόμους μας το τρέχον έτος.

Βεβαίως, να το πούμε κι αυτό, οποιαδήποτε στιγμή το αποφασίσουν οι ιδιοκτήτες τους, μπορούν να πληρώσουν, να πάρουν το σήμα και να τα κινούν κανονικά, όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος.

Το άλλο πουλάκι:
Είναι καλό αυτό;

Το ότι δηλαδή τόσες χιλιάδες αυτοκίνητα πήγαν φέτος για… αγρανάπαυση;
Εξαρτάται από ποια σκοπιά το βλέπει κανείς.

Αν το δεις από την πλευρά της κυβέρνησης, η οποία έπεσε έξω κατά πολύ στους υπολογισμούς της σχετικά με το πόσα χρήματα θα εισέπραττε από τα τέλη, ε, τότε δεν είναι και ό,τι καλύτερο.

Βλέπουμε για άλλη μια φορά πώς εφαρμόζεται ένας βασικός κανόνας των οικονομικών, τον οποίο τα οικονομικά κεφάλια (εδώ με την έννοια του φτηνά) της κυβέρνησης φαίνεται να αγνοούν.

Αν αυξήσεις τον φόρο π.χ. Φ.Π.Α. ή τέλη κυκλοφορίας, δεν σημαίνει πως θα εισπράξεις και περισσότερα, αφού πολλοί δεν θα θελήσουν ή δεν θα μπορέσουν να πληρώσουν ή να αγοράσουν κάτι ακριβό.

Οι παλιοί που έλεγαν «η φτήνια τρώει τον παρά» κάτι ήξεραν επ’ αυτού. Μπορεί με χαμηλότερα τέλη οι συνολικές εισπράξεις να ήταν περισσότερες.

Αφήστε το άλλο. Όλα αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, που τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας ανά την Ελλάδα, θα έκαιγαν βενζίνη, θα «πλήρωναν» ασφάλειες, θα έκαναν σέρβις, τα τράκαραν μεταξύ τους ή κατά μόνας…

Πάει, λοιπόν, ένας τεράστιος τζίρος από τον οποίο θα κέρδιζε η «πραγματική», όπως την ονομάζουν, οικονομία, αλλά θα έβγαζε και το κράτος το κατιτίς του.

Από αυτή την άποψη, λοιπόν, χάσαμε.
Χάσανε όμως και όλοι οι ιδιοκτήτες που είναι υποχρεωμένοι πλέον να στερηθούν τα Ι.Χ. τους ή τουλάχιστον το ένα από αυτά, αφού οι περισσότεροι «απαρνήθηκαν» το δεύτερο ή το τρίτο τους αυτοκίνητο, κρατώντας μόνο τα… απολύτως απαραίτητα, που λέγαμε και τις προάλλες.

Και ένα τρίτο πουλάκι:
Τότε, λοιπόν, τι κερδίσαμε;

Ας επιστρέψουμε στην αρχική φανταστική μας εικόνα.
Όλα αυτά τα Ι.Χ. που είδαμε δεν θα κυκλοφορούν φέτος στους δρόμους του νομού μας, κυρίως όμως της πόλης μας.

Το έχετε σκεφτεί;
Χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους! Να μια σημαντική είδηση για την ποιότητα ζωής!

Οι περισσότεροι θα «βολευτούν» με το… άλλο τους αυτοκίνητο, όμως σίγουρα δεν θα είναι λίγοι και εκείνοι που θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ένα μηχανάκι, το ποδήλατο τους ή και τα ποδαράκια τους.

Κέρδος, λοιπόν, και στην υγεία.
Τώρα όμως είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για να «χτυπήσει» και ο Δήμος, επεκτείνοντας το δίκτυο των πεζοδρόμων στην πόλη, πεζοδρομώντας δηλαδή όλο το κέντρο, και δημιουργώντας ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Για τους ποδηλατόδρομους, έχω ακούσει ότι κάτι ετοιμάζεται, περιμένω όμως να δω απτά αποτελέσματα.
Είναι ευκαιρία να γίνει η πόλη μας πιο φιλική για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, τώρα που αρκετοί θα προστεθούν στις τάξεις τους, ελέω τελών κυκλοφορίας.

Ρε, πώς τα φέρνει η ζωή!
Να δείτε που αυτοί θα σκεφτούν
και τέλη... ακινησίας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: