ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Σεπτέμβριος 2019. Συμπληρώθηκαν είκοσι συναπτά έτη από τη μέρα που αποφασίσαμε να σχολιάζουμε σε καθημερινή βάση τον κοινωνικό και πολιτικό μας βίο. Αυτός ο κύκλος έκλεισε. Δείτε εδώ το αποχαιρετιστήριο κείμενο.

Πάμε για άλλα; Ποιος ξέρει;

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

151014 ΑΝΤΙ-ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΝ

Το ένα πουλάκι:
Δυο διαφορετικές ειδήσεις….

Ακούμε πολλές φορές πως η πραγματικότητα δεν έχει μόνο μια όψη, αλλά παίρνει εκείνη που περνάει μέσα από το δικό μας βλέμμα, μέσα από τη δική μας σκέψη και στάση στη ζωή. Ακούμε επίσης το αίτημα για «αντικειμενική ενημέρωση» και το ακούμε από πολλούς, αφού πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν καταλάβει ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.

Σήμερα αποφασίσαμε να σας δώσουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πρόκειται για ένα «ρεπορτάζ», δηλαδή περιγραφή ενός γεγονότος, όπως το μετέδωσαν δυο διαφορετικές ιστοσελίδες. Βέβαια, η μία δεν είναι ακριβώς δημοσιογραφική, όμως αυτό δεν έχει και τόση σημασία. Αυτοί που τη διαβάζουν το κάνουν για να ενημερώνονται και έτσι θα την αντιμετωπίσουμε κι εμείς.

Προβληματιστήκαμε πολύ από πού να αρχίσουμε, διότι και η σειρά που θα τα παρουσιάσουμε έχει σημασία. Γι’ αυτό το ρίξαμε στον κλήρο. Επειδή κάποιοι δεν θα μας πιστέψουν, και επειδή θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, σας αφήνουμε να ρίξετε και εσείς τον δικό σας κλήρο και να τα δείτε με τη σειρά που θέλετε. Ξεκινάμε;

1.       «Δυναμική παρέμβαση στο μάθημα ρουφιανο-καθηγήτριας για τους διωκόμενους απεργούς/διοικητικούς.
Χτες Τρίτη 50 συντρόφισσες/οι από εργατικές και φοιτητικές ομάδες βρεθήκαμε απρόσκλητοι στο μάθημα της Ελένης Ματζουράνη, καθηγήτρια Αρχαιολογίας και μέλους του Συμβουλίου Ιδρύματος ΕΚΠΑ.
Το εν λόγω κατακάθι φέρει την κύρια ευθύνη για τις διώξεις 14 απεργών διοικητικών, καθώς μετά το πέρας της απεργίας προσήλθε ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ στην Κρατική ΑΣΦΑΛΕΙΑ και παρέδωσε τα πρακτικά των Γενικών Συνελεύσεων.

Σκοπός της παρέμβασης ήταν να ενημερώσουμε τους φοιτητές και τους εργαζόμενους στην σχολή για το ποιόν της Ματζουράνη, καθώς και για να κάνουμε σαφές στην ίδια ότι οι μαχητικοί εργατικοί αγώνες έχουν βάθος και συνέχεια και θα τους υπερασπιστούμε.

Ενάντια στην αναπαραγωγή των σχέσεων εκμετάλλευσης που συντελείται στα πανεπιστήμια, φορώντας τον μανδύα της επιστήμης και της ορθολογικής ακαδημαϊκής γνώσης, οι κοινοί αγώνες εργαζομένων και φοιτητών θα συνεχίσουν να υψώνουν οδοφράγματα αγώνα.
Να κάνουμε τα πανεπιστήμιά τους μια επισφαλή επένδυση».

Το άλλο πουλάκι:
Ας δούμε τώρα και το επόμενο:

2.       Φιλοσοφική: 40 άτομα εναντίον 1 καθηγήτριας
Απόπειρα εκφοβισμού πριν τη μαρτυρία της σε δικαστήριο
Ομάδα 40 ατόμων επιτέθηκε χτες Τρίτη στην καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας κ. Ελένη Μαντζουράνη, ενόψει μιας ποινικής δίκης που θα γίνει τη Δευτέρα και στην οποία η καθηγήτρια είναι μάρτυρας.

Λεπτομερέστερα, η ομάδα των εισβολέων:
· διέκοψε βίαια το σεμιναριακό μάθημα που γινόταν στο γραφείο της κ. Μαντζουράνη, καθηγήτριας Προϊστορικής Αρχαιολογίας, στον 4ο όροφο της Φιλοσοφικής, στην Πανεπιστημιούπολη, ώρα 10.30 το πρωί
· έβρισε σκαιότατα την καθηγήτρια
· την απείλησε και προσπάθησε να την εκφοβίσει με φράσεις όπως «ξέρουμε πού μένεις και θα σε ακολουθούμε από δω και μπρος αν πας να καταθέσεις»
· γέμισε τους τοίχους του γραφείου της και τη σχολής με συνθήματα
· έριξε προκηρύξεις με διάφορες κατηγορίες εναντίον της καθηγήτριας και άλλες με τις θέσεις τους για τη δίκη.

Η καθηγήτρια κράτησε την ψυχραιμία της και υποστηρίχτηκε αρχικά από κάποιο περαστικό συνάδελφό της και, τρία τέταρτα μετά, από την κοσμήτορα της σχολής κ. Καραμαλέγκου. Αφού έβρισαν και τους δύο αυτούς καθηγητές, οι εισβολείς αποχώρησαν ανενόχλητοι.
Η κ. Μαντζουράνη είχε καταθέσει προανακριτικά το 2013 για μια απεργία διοικητικών υπαλλήλων του πανεπιστημίου, η οποία είχε κριθεί παράνομη και καταχρηστική, αλλά οι διοικητικοί τη συνέχισαν. Η δίκη για τη μη συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση θα γίνει τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου. Η κ. Μαντζουράνη περιλαμβάνεται μεταξύ των μαρτύρων».

Το πρώτο ρεπορτάζ οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι πιο πλήρες, καθώς περιλαμβάνει και φωτογραφίες από την… παρέμβαση, με αυτοσχέδιες αφίσες, πανώ και προκηρύξεις εναντίον της καθηγήτριας.
Το δεύτερο όμως συνοδεύεται από πολλά σχόλια, στα οποία σχολιάζεται κυρίως –μαντέψτε- η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια, με αφορμή βέβαια το εν λόγω περιστατικό.

Βλέπετε, οι άλλοι δεν το είδαν με τη δική μας ματιά, ως μια αφορμή δηλαδή για σκέψεις πάνω στις διαφορετικές όψεις τις πραγματικότητας και πώς αυτή παίρνει χρώμα από την ιδεολογική, την πολιτική ή άλλη τοποθέτηση, τόσο εκείνου που την παρουσιάζει όσο και εκείνου που «ενημερώνεται» γι’ αυτήν.

Και ένα τρίτο πουλάκι:
Αυτό το σημείο έχει ενδιαφέρον!

Διότι, σήμερα τουλάχιστον, δεν έχει νόημα να κατηγορείς διάφορα Μέσα, ως προκατειλημμένα, συστημικά, προπαγανδιστικά, πληρωμένα, υποχείρια συμφερόντων ή οτιδήποτε άλλο σχετικό. Σήμερα, ο πολίτης που θέλει να ενημερωθεί μπορεί να κάνει τις επιλογές του, οπότε αναλαμβάνει και την ευθύνη γι’ αυτές.

Ξέρετε τι είναι εκείνο που μου κάνει μεγάλη εντύπωση; Όσοι κατηγορούν τα –πώς να τα πω κι εγώ;- συμβατικά ή τα πλέον γνωστά ΜΜΕ για κατευθυνόμενη δημοσιογραφία, ενημερώνονται από διάφορα δήθεν ανεξάρτητα Μέσα, όπου επικρατεί μια πληκτικότατη, αλλά και πολύ ύποπτη μονοτονία. Μια και μόνη άποψη.

Σε αντίθεση με τα Μέσα τα οποία κατηγορούν, όπου συχνά μπορείς να βρεις πλάι πλάι δυο εντελώς αντίθετες μεταξύ τους απόψεις. Βέβαια, αν τους ρωτήσεις θα σου πουν πως και αυτό είναι ύποπτο και γίνεται επίτηδες για… ξεκάρφωμα, ώστε να δίνουν την εντύπωση αντικειμενικότητας, ενώ στην πραγματικότητα…

Ποια πραγματικότητα, ρε παιδιά;
Δύο από τις πολλές όψεις!



Δεν υπάρχουν σχόλια: