ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Σεπτέμβριος 2019. Συμπληρώθηκαν είκοσι συναπτά έτη από τη μέρα που αποφασίσαμε να σχολιάζουμε σε καθημερινή βάση τον κοινωνικό και πολιτικό μας βίο. Αυτός ο κύκλος έκλεισε. Δείτε εδώ το αποχαιρετιστήριο κείμενο.

Πάμε για άλλα; Ποιος ξέρει;

Τρίτη 29 Μαΐου 2018

180529 ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΟΝ


Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΡΑΜΑΣ
5Ο Γυμνάσιο Δράμας
ΤΗΛ: 6947448885
www.elmedra.gr
email: elmedramas@yahoo.com
Δράμα, 25/5/2018
Αρ. πρωτ.: 48

ΠΡΟΣ: Διευθυντή Εφημερίδας «Χρονικά»        

Κοινοποίηση: Διευθυντές των Σχολείων της ΔΔΕ Δράμας      
Δ/ντη Δ/βαθμιας Εκπ/σης Π.Ε. Δράμας

     
Αξιότιμη κ. διευθύντρια,
το Δ.Σ. της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Δράμας, με αφορμή την επιφυλλίδα της εφημερίδας σας «τρία πουλάκια» με τίτλο «εκδρομικόν» και ημερομηνία κυκλοφορίας στις 18 Μαΐου 2018 και με τίτλο «προβληματισμένον» και ημερομηνία κυκλοφορίας στις 21 Μαΐου 2018, με ομόφωνη απόφαση έχει την αξίωση -τόσο από εσάς όσο και από τον επιφυλλιδογράφο σας- να ανακαλέσετε τα όσα καταμαρτυρείτε στον κλάδο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Δράμας.
Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο ο επιφυλλιδογράφος σας έχει υπόψη του τη νομοθεσία που αφορά τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πόσο μάλλον όσον αφορά τις εκδρομές-εκπαιδευτικές επισκέψεις, την Υ.Α 33120/ΓΔ4/2017 -  ΦΕΚ  681/Β/6-3-2017,  που  περιγράφει το πλαίσιο μέσα στο οποίο γίνονται οι εκδρομές και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, τις ποσοστώσεις συμμετοχής μαθητών που πρέπει να πληρούν, τις δεσμεύσεις στον τόπο, το χρόνο, τα μέσα και τους οικονομικούς πόρους. 
Ακόμη, αν θέλετε θα έπρεπε να λάβει υπόψη τις τεράστιες ευθύνες που   επωμίζονται   οι   συνάδελφοι   που   συνοδεύουν   τους   μαθητές,  ώστε   να
ολοκληρωθεί η εκδρομή χωρίς κανένα πρόβλημα ή και έκτροπο από την πλευρά των μαθητών και τούτο χωρίς καμία κάλυψη (νομική, ηθική)  από μεριάς   της   πολιτείας.   Επίσης,  οι   συνοδοί   εκπαιδευτικοί   θα   πρέπει   να καλύψουν   και   τα   προσωπικά   τους   έξοδα   (για   αυτά   δεν   υπάρχει   καμία αποζημίωση)
Εικάζουμε ότι με τον ίδιο τρόπο αγνοεί και το Καθηκοντολόγιο [ΦΕΚ   1340/16-10-02)] της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τόσο όσον αφορά τις ώρες λήξης και αποχώρησης των μαθητών, τις αναπληρώσεις όταν αυτές κρίνονται απαραίτητες, τις απουσίες και τα καθήκοντα του Συλλόγου Διδασκόντων και του εκάστοτε Διευθυντή Γυμνασίου ή Λυκείου. Αρκέστηκε και πάλι σε μια πληροφορία που κάποιος κάπου του είπε, που σίγουρα κι «εμείς» κάτι ανάλογο θα έχουμε ακούσει, κι όλο αυτό τον νομιμοποίησε να μιλήσει για χαλαρότητα και ελαστικότητα, χωρίς δυστυχώς να αποφύγει τις γενικεύσεις που τόσο πολύ θεωρεί ότι αποφεύγει.
Πέραν τούτου, όσον αφορά τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται, και που τόσο εύστοχα αποποιείται την ευθύνη της αλήθειας ή της αληθοφάνειάς τους, θα μπορούσε αν ήθελε να διασταυρώσει τις προφορικές πληροφορίες του, επικοινωνώντας με το γυμνάσιο «όνομα και μη χωριό», το οποίο τόσο απροκάλυπτα φωτογραφίζει, και να πληροφορηθεί το πώς, το γιατί και κυρίως το αν και κάτω από ποιες συνθήκες συνέβησαν αυτά τα οποία πληροφορήθηκε. Αντ’ αυτού προτίμησε να συκοφαντήσει έναν ολόκληρο κλάδο εργαζομένων, παρουσιάζοντάς μας ως ανεύθυνους, φυγόπονους, λουφαδόρους και αδιάφορους για τους ίδιους του μαθητές μας.
Από έναν επιφυλλιδογράφο που έχει αναφερθεί επανειλημμένα -όπως δηλώνει- σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, θα περιμέναμε περισσότερη ουσία και λιγότερες γενικεύσεις, που δεν κρύβουν την «αδιαφορία» του συντάκτη για το «συγκεκριμένο» απλά γεγονός, αλλά –δυστυχώς– ενεργοποιούν κοινωνικούς αυτοματισμούς∙ και στις δύσκολες εποχές που ζούμε είναι καλό, ακόμη και στις μικρές κοινωνίες που ζούμε, να μην οξύνουμε τα πνεύματα, να μην δημιουργούμε διαχωριστικές γραμμές και –κυρίως- το ενδιαφέρον μας για την παιδεία να το δείχνουμε επιδεικνύοντας την ίδια την «παιδεία» σε κάθε συμπεριφορά μας.
Κλείνοντας επανερχόμαστε στην αξίωσή μας για ανάκληση των γραφομένων του επιφυλλιδογράφου σας, σε διαφορετική περίπτωση σας κάνουμε γνωστή την ομόφωνη απόφασή μας να εξαντλήσουμε ως οφείλουμε όλα τα μέσα που μας παρέχει ο νόμος για να προστατέψουμε την τιμή και τα συμφέροντα των συναδέλφων  μας.


Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ  Δράμας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΠΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ



Το ένα πουλάκι:
Περιμέναμε απαντήσεις…

Χωρίς να θέλουμε να δώσουμε την παραμικρή συνέχεια στο θέμα, ήταν αυτονόητο ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα απαντούσαν. Και πράγματι το έκαναν. Έτσι λάβαμε κάποιες απαντήσεις τού τύπου (αναγκαστικά, μόνο τα κυριότερα σημεία):

«Κακώς κείμενα υπάρχουν στην δευτεροβάθμια, μπορούν όμως να αντιμετωπιστούν με μικρές αλλά ουσιώδεις αλλαγές, που θα επιβληθούν άνωθεν, γιατί όπως μάς βαράνε το ντέφι χορεύουμε. Ο καθένας βέβαια μπορεί κάτι να κάνει, στα δεδομένα πλαίσια όμως. Τα γεγονότα που αναφέρεις στο άρθρο είναι -αυτονόητα- καταδικαστέα, υπάρχουν όμως και σχολεία που αυτά δεν γίνονται».

«Να ενημερώσω ότι από φέτος οι αδικαιολόγητες απουσίες είναι θεσμός. Κάθε μαθητής δικαιούται να κάνει έναν αριθμό απουσιών χωρίς να προσκομίσει κανένα απολύτως δικαιολογητικό».

«Προφανώς στην πρωτοβάθμια ήρθε οδηγία από το Υπουργείο να γίνονται διδακτικές επισκέψεις μονάχα. Ας εφαρμοστεί το ίδιο και στην δευτεροβάθμια.
Από την περσινή χρονιά το Υπουργείο επέβαλε σε όσους καθηγητές και μαθητές δεν πάνε εκδρομή να βρίσκονται στο σχολείο».

«Να σας ενημερώσω λοιπόν, αφού δεν γνωρίζετε τι ακριβώς συνέβη, ότι όσοι συνάδελφοι δεν ήταν συνοδοί στη συγκεκριμένη εκδρομή ήταν κανονικά στο σχολείο τους μέχρι το τέλος του σχολικού ωραρίου μαζί με τα παιδιά που δεν πήγαν εκδρομή. Θίγομαι και θλίβομαι προσωπικά από τα σχόλια που γίνονται ανεύθυνα για λόγους εντυπωσιασμού χωρίς να υπάρχει γνώση της αλήθειας».

«Οι περίπατοι δεν είναι εύκολο να έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, γιατί αυτό συνήθως προϋποθέτει μετακίνηση για 300-350 παιδιά, με ανάλογη οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς και χρονική επιβάρυνση για το σχολείο για την προετοιμασία.
Προβλέπονται 5 τέτοιες εκδρομές μέσα στον χρόνο και κάθε φορά που πάει να κλείσει μήνας δεχόμαστε πιέσεις συνεχείς από τους μαθητές, που ξέρουν πάντα καλύτερα από εμάς τα δικαιώματα που τους παρέχει το πλαίσιο και ο νόμος.
Αντίστοιχη είναι η πίεση που αρχίζει από τις 10.00 η ώρα στον χώρο της εκδρομής για την αναχώρηση. Προσπαθούμε να τραβήξουμε τον χρόνο μέχρι τις 12.00, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ την αντίδρασή τους αν τους πούμε ότι θα μείνουν μέχρι το τέλος του ωραρίου.
Αν το Υπουργείο στείλει φιρμάνι ότι τα παιδιά υποχρεωτικά μένουν μέχρι το τέλος στο σχολείο, θα μας βοηθήσει πάρα πολύ [...]

Ναι, μπορεί να αφήσουμε ελεύθερα τα παιδιά, όταν είμαστε σε επαρχιακή πόλη, στην Ξάνθη, στην Έδεσσα, στη Βέροια, πάντα στο κέντρο και πάντα με οδηγίες για το πού μπορούν να κινηθούν. Αυτό συμβαίνει κυρίως την ώρα του φαγητού για 2 λόγους: α) γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρούμε ταβέρνα που θα εξυπηρετήσει ταυτόχρονα 350 μαθητές και β) γιατί δεν μπορούν όλες οι οικογένειες -που μπορεί να έχουν 2 και 3 παιδιά στο σχολείο- να πληρώσουν 10-12 ευρώ για το κάθε παιδί, για να φάει στην ταβέρνα. 

Δεν μπορώ να φανταστώ για παράδειγμα, στην τόσο συνηθισμένη για όλα τα σχολεία - νομίζω ΚΑΙ για τα δημοτικά- εκδρομή στη Θάσο, πώς μπορούμε όλη τη μέρα να έχουμε πλήρη εποπτεία για όλα τα παιδιά. Όσο κι αν μοιραζόμαστε και κάνουμε βόλτες και περιπολίες [...]

Για όλες αυτές τις κατηγορίες εκδρομών που παρουσιάστηκαν οι καθηγητές αφιερώνουν πολύ χρόνο και φαιά ουσία για την οργάνωσή τους, απουσιάζουν 1-4 μέρες από το σπίτι και τις οικογένειές τους, αναλαμβάνουν τρομερή ευθύνη με πλήρη γνώση και συνείδηση ότι, αν κάτι πάει στραβά, θα είναι οι πρώτοι που θα φέρουν την ευθύνη και θα δεχτούν την πέτρα του αναθέματος και, τέλος, υφίστανται κατά τη διάρκεια της εκδρομής όλη τη γκρίνια, τις απαιτήσεις και τους εκνευρισμούς τόσων εφήβων, που ο καθένας κουβαλά τα δικά του ζητήματα από το οικογενειακό περιβάλλον και το βάρος της δύσκολης ηλικιακής περιόδου στην οποία βρίσκεται.
Όμως το κάνουμε, γιατί αγαπάμε τα παιδιά, γιατί πιστεύουμε ότι βλέπουν μέρη και θεάματα (τόπους, μουσεία, εκδηλώσεις, πανεπιστημιακές σχολές) που δεν θα δουν ποτέ με τις οικογένειές τους, γιατί μοιραζόμαστε μαζί τους συναισθήματα και εμπειρίες έξω από τα στενά πλαίσια της σχολικής τάξης.
Γιατί πιστεύουμε ότι ο ρόλος μας δεν είναι μόνο να βάζουμε πολυσέλιδα επαναληπτικά διαγωνίσματα και φυλλάδια για το Σαββατοκύριακο (και από προσωπική πείρα λέω πως σ’ αυτό έχουν τα πρωτεία τα δημοτικά), αλλά να δίνουμε μορφωτικά ερεθίσματα ευρύτερα στα παιδιά που θα τα συνοδεύουν στη ζωή τους.
Και διακρίνονται μαθητές μας σε διαγωνισμούς, και γίνεται πολύ αξιόλογη δουλειά από συναδέλφους στα σχολεία, όσο για το θέμα των φροντιστηρίων, είναι μια μεγάλη στρέβλωση της ελληνικής πραγματικότητας στην οποία εμπλέκονται και γονείς και καθηγητές και η Πολιτεία, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν ρίχνουμε τις βολές μας».

«Προσωπική μου πρόταση είναι στις πολυήμερες εκδρομές να συνοδεύουν τα παιδιά και γονείς, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι γι’ αυτά μετά το μεσημέρι ή την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος της ημέρας».

«Ως εκπαιδευτικοί μαθαίνουμε στους μαθητές μας να αποφεύγουν την εμπάθεια, τις γενικεύσεις, τις απλουστεύσεις, την κακόπιστη κριτική, κυρίως χωρίς τεκμηριωμένη άποψη».

Το άλλο πουλάκι:
Τι δεν περιμέναμε;

Δεν περιμέναμε τέτοιες απαντήσεις:
«Είναι αβάσιμες οι κατηγορίες. Έγκλημα είναι που πήγαμε τα παιδιά στο JUMBO; Πού τα πήγαμε; Σε κανένα ανήθικο μέρος; Μορφωμένοι άνθρωποι είμαστε ή όχι; Και γιατί ο ένας να κατηγορεί τον άλλον;» 

«Η συκοφαντική δυσφήμιση όλων των εκπαιδευτικών και διευθυντών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα παρ. 1 του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης».

Και ένα τρίτο πουλάκι:
Ομόφωνη!

Πέρα όμως από αυτές τις μεμονωμένες αντιδράσεις που είναι εντελώς κατανοητές, λάβαμε και την «επίσημη», απάντηση από την ΕΛΜΕ Δράμας, την οποία μπορείτε να διαβάσετε στην επόμενη σελίδα.

Μια απάντηση στην οποία, αν δώσουμε συνέχεια –να είστε βέβαιοι ότι μπορούμε- θα ανοιχτεί πολύ η συζήτηση και θα πρέπει να πάρουν μέρος πολλοί ακόμη, γεγονός που μόνο κακό θα κάνει στην Εκπαίδευση.

Κατόπιν τούτων, λοιπόν, σταματούμε εδώ, δηλώνουμε ειλικρινά μετανοημένοι που ασχοληθήκαμε μ’ αυτό το θέμα και…

 Ανακαλούμε!


1 σχόλιο:

Θωμάς είπε...

Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τι ακριβώς ζητάει η ΕΛΜΕ να ανακαλέσεις και κυρίως για ποιο λόγο: γιατί έγραψες ψευδή γεγονότα τα οποία ουδέποτε συνέβησαν ή γιατί έγραψες αληθινά γεγονότα τα οποία ναι συμβαίνουν αλλά τι να κάνουμε, έτσι συνηθίζεται χρόνια τώρα κλπ. κλπ.